Snöbortföring.

Det verkar som om de skånska politikerna äntligen har tagit sitt förnuft till fånga och insett att om vintern inte försvinner självmant får man hjälpa den på traven.

För mindre än en timme sedan fick jag beskåda någonting väldigt spännande. Jag fick nämligen se hur en traktor lassade upp snö på ett lastbilsflak.

Jag föreställer mig hur lastbilarna kör i långa karavaner till en snösmältningsanläggning. När snön har smälts tänker jag mig att vattnet går i rör och släpps ut på ostkusten. Varför just ostkusten? Jo, självklart därför att vi inte vill besudla Öresund med kallvatten. Vattnet på ostkusten är redan så kallt att ingen badar där frivilligt ändå (ens om sommaren), så alltså kommer ingen bry sig om allt smältvatten från Skåne gör att vattnet aldrig kommer komma över 10 grader igen.

Alternativ två är att köra upp snön till Norrland. Där är de ändå så vana vid snö. De förväntar sig väl ändå inte vår på ett par månader, minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0