Lång tystnad... och sedan kom SJ.

Jag har inte bloggat på väldigt länge. Jag vet. Egentligen skulle jag ha skrivit ett inlägg förra veckan. Men SJ sumpade det.

Grejen var nämligen att SJ en vecka innan vi skulle till Stockholm lämnade ett automatiskt meddelande på min telefon. Det lät någonting i stil med: "Hej, vi har ställt in ditt tåg så vi avbokar dina biljetter. Du är välkommen att ringa oss på nummer...".

Eftersom jag är pessimistiskt lagd började jag genast tänka på det hela. Skulle jag behöva boka helt nya biljetter som kostar 2000 enkel resa per person? Hade de avbokat både ditresan och hemresan trots att bara tåget dit var inställt så jag var tvungen att betala 2000 för varje resa? Var det kört att ens komma upp på besök?

Eftersom meddelandet var lite oklart ringde jag i varje fall SJ. Med stridsyxan beredd och konsumentverkets hemsida uppe för att kunna påtala mina rättigheter som konsument. Det började inte bra. "Det är många som väntar. Kötiden är.... läääängre än 45 minuter".

Efter 50 min kom jag fram. Killen från SJ var övverraskande snäll och berättade att det bara var ena biljetten som var avbokad och att han kunde boka om mig på ett annat tåg upp. Eftersom det vid det tillfället bara fanns 1 klass biljetter kvar fick det bli det. Tillbaka upp med stridsyxan, beredd att de vill att jag ska BETALA för spektaklet. Lite försiktigt lägger jag fram "Jag antar att jag inte behöver betala någonting extra för detta?"

"Nej, absolut inte. Här har du bokningsnumret. Trevlig kväll"

Jag måste erkänna att jag mest av allt bara är besviken. Jag hade hunnit förbereda mig på kampen i 50 minuters telefonkö. Och sen får jag precis som jag vill innan jag ens hinner blinka.

Faktum är att det senare tåget jag blev ombokad till egentligen passade bättre tidsmässigt än det första vi skulle tagit. SUCK...

Förresten kan jag meddela att chokladkakorna i 1 klass är jätegoda.

Kommentarer
Postat av: pelle

Kostade samtalet något? Om det gjorde det, så har du ju din nästa kamp redo, menar jag ;)

2010-04-01 @ 13:08:24
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Bitterfittan

har du en bra torsdag bejb? (:

2010-04-01 @ 18:55:35
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Sanníe™

Jag kör igång min första blogg tävling då du har chansen att vinna ett porträtt som jag ritar till dig :)



för mer info, gå in här: http://sannieschutt.blogg.se/2010/march/-vinn-ett-portratt.html



PEACE ❤

2010-04-01 @ 20:17:28
URL: http://sannieschutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0