Dagens Anka.

På sistone har det skrivits ganska mycket om den nya serien Hollywoodfruar i tidningarna. Framförallt är det Anna Ankas, enligt mig ganska roliga, uttalanden som medfört ramaskri. Jag skulle vilja kalla hennes uttalanden för grodor, om det inte vore för att hon verkar seriös med det hon säger. Därför kanske man rent utav skulle kalla hennes uttalanden för ankor istället för grodor.

Jag har själv inte ens sett Hollywoodfruar, men jag kan tänka mig att TV3 är nöjda med att ha lyckats provocera svenska befolkningen litegrann. Jag tittade in på Aftonbladet och hittade bland annat dessa finfina uttalandena:

 

”Sexuellt är det kvinnans skyldighet att se till att mannen är tillfredsställd, gör hon inte det får hon skylla sig själv om han är otrogen.”


”Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet.”


”Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid vara snygg och välklädd.”

 

Helt underbart tycker jag. Hur hon uttrycker sig alltså, inte det hon uttrycker. Faktum är att det är så underbart att man borde starta en följetong, typ "Dagens Anka", med ett citat av denna eminenta kvinna varje dag.


Kommentarer
Postat av: pelle

ja, börja med "dagens anka". då har du ju bloggmaterial för fem år framåt ;D hehe.

2009-09-24 @ 16:15:25
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0