Tekniker någon?

Kom just att tänka på en föreläsning som jag var på för någon vecka sedan. Det är alltid lika roligt när det händer, när projektorn slutar fungera alltså. Extra roligt blir det om man går på en teknisk högskola.

Först försökte den stackars gästföreläsaren, som visserligen också skulle föreställa tekniker, få ordning på den. Men hans dator verkade inte fatta att det fanns en projektor. Sedan fick någon hämta en annan snubbe i huset, som fick hämta ett gäng snubbar till. 20 minuter och ett helt gäng så kallade tekniker senare fick de igång projektorn. Tur var väl det, hela föreläsningen baserades ju på en Power Point-presentation med bilder.

Stackars gästföreläsare, han kan inte ha fått ett gott intryck...

Nåja, frågan jag ställer mig är i varje fall:

Hur svårt kan det vara att hitta någon som är lite teknisk på en teknisk högskola?




Eller eventuellt någonting i samma stil som:
"Hur många norrmänn krävs
för att byta en glödlampa?"
/"Hur många tekniker behövs för att byta en glödlampa?"


Eller rentutav: "Vilket kom först, hönan eller ägget?"




Bild: Random framgooglad höna

Kommentarer
Postat av: Madicken

HAHA söt höna <3

2009-10-24 @ 17:36:24
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag skulle överhuvudtaget ha vilja upplevt en lärare som kan det där med teknik - genom alla mina år i skolan. Samma strul varje jäkla gång, banne mig. Lärarna slår lite på TV:n för att DVD:n strular. Pff!

2009-10-26 @ 18:13:36
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0