"Har du aldrig sett en prattikant förut?"

Sett ICAs reklam?

När jag såg den var min första tanke "Jaså, nu gör ICA narr av utvecklingsstörda också". Schysst liksom...

Sen läste jag i tidningen att reklamen är gjord i samarbete med Förbudet för barn- och ungdomar med utvecklingsstörning, som ett led för att förändra värderingar och attityder.

Visst förändrar den attityder. Men inte till det bättre. Nu är det tydligen okej att stirra på en utvecklingsstörd praktikant som om han vore dum i huvudet.



Update 09-10-20: Nu har jag i varje fall sett uppföljningen på reklamen. Den förbättrar i varje fall läget lite... Men ändå!

Kommentarer
Postat av: pelle

jag tänkte också på det: "måste de glo sådär vad fan". snacka om att göra det övertydligt att det var ett konstigt val av praktikant.

2009-10-22 @ 23:54:04
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0