Studenter är äckliga.

(http://fotofinnaren.se/displayimage.php?pos=-14080)
(Bild tagen från http://fotofinnaren.se/displayimage.php?pos=-14080)

Läste en artikel tidigare idag. Den handlade om finanskrisen… typ… kanske lite indirekt. Eller bostadsbristen i Lund lite mer direkt.

Läs artikeln om du inte tycker min bakgrundsfakta duger, men den handlade i varje fall om att folk inte vill att Lunds studenter ska få bo i Lund därför att studenter är vidriga varelser. I vilket fall som helst ville AF Bostäder placera ut tillfälliga studentbostäder i baracker på något ställe i Lund, men de gav upp för det kom för många klagomål. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser några av klagomålen? Här kommer några smakprov:

– Vi befarar att, förutom äcklig stank, få kråkor och andra kalasande fåglar och däggdjur som närmaste grannar.
Boende vid Norra Fäladen.

Ja, jag vet, studenter luktar äckligt. De har aldrig hört talas om duschar, super hela dagarna och snusar och röker gör de säkert allihopa. Till saken hör dessutom att den tilltänkta platsen på Norra Fäladen ligger på Lunds största studentområde, där det redan bor typ 7000 studenter…

– Smörlyckans känsliga område med sitt kulturhistoriska värde har redan förfulats tillräckligt.
Boende vid Smörlyckan.

Jag har varit på det området. Dess kulturhistoriska värde består av en grusparkering och en gräsplätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0