Omröstning.

Idag är det 1 December, alltså är det julkalenderdags. Om jag hade haft fler läsare hade jag haft en omröstning om bästa julkalendern genom tiderna idag. Men för att inte verka allt för desperat tänkte jag bidra med min egna Topp-3-lista istället:
  1. Mysteriet på Greveholm - Bättre blir det inte helt enkelt. Den hade spänningen, julkänslan, fluortanten. Ja, kort och gott allt helt enkelt.
  2. Jul i Kapernaum - Det var bra julkalendertider där på mitten av 90-talet. Den var också spännande, men eftersom den inte är inspelad i Skåne och dessutom inte har någon fluortant hamnar den på andre plats.
  3. Tomtemaskinen - Jag menar, Pettson å Findus är bara såååååå söta! Haha... eller så var där inte några andra bra som kvalade in på listan...
Den första julkalendern jag kommer ihåg är Kurt Olssons Julkalender (1990), vilket nu i efterhand verkar skrämmande, men jag kommer ihåg den endast för att det var någon som typ slog ut en tand när de åt knäck. Eller är jag helt ute och far?

Nostalgiskt som tusan det här, med en släng av senilitet.

Kommentarer
Postat av: pelle

HAHHAHAHAHHA! jag gillar motivering till "Jul i kapernaums" andraplats ;D

2009-12-03 @ 23:04:38
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

HAHHAA!



eller ja... jag har redan kommenterat det här.

2009-12-09 @ 21:37:40
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0