Chokladkalender.

Nu känner jag för ännu en klagan.

Varje år så länge jag kan minnas har jag haft en chokladkalender, vissa år fler.

Anledningen är helt enkelt att chokladkalenders-choklad är så förbaskat gott! Dessutom kostar en chokladkalender nada.

Runt den 29 November var jag i mataffären och väntade med att köpa en chokladkalender eftersom man ändå inte får lov att äta före den 1 December (såklart!). Den 2 December var jag återigen i affären, den här gången stod en chokladkalender (eller två...)  med på inköpslistan. Men det fanns inga chokladkalendrar kvar! De var slut.

Förbannade snorungar som övertalar sina föräldrar att köpa min chokladkalender. Eller studenter... det bor ju bara studenter i området...

Hur som helst ville jag bara dela med mig av ett stort bekymmer jag kommer lida av, och gråta för, fram tills julafton. Eller 1 December nästa år.

Kommentarer
Postat av: pelle

Jävlar unghelveten! Men kommer du överleva till jul nu då?

2009-12-11 @ 15:18:46
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0