Tema trasigt.



Jag fortsätter med temat trasiga saker. Denna gång handlar det om lågenergilampor. Jag läste i tidningen i morse hur man ska göra när en lågenergilampa går sönder. I princip var det såhär:

1. Stäng dörrar till rummet.

2. Ventilera och lämna rummet i 20-30 minuter.

3. Samla upp rester och samla i en stängbar burk av glas.

4. Torka golvet med en trasa.

5. Lägg trasan i glasburken.

6. Lämna burken till återvinningen.

7. Använd INTE dammsugare.

Herrejisses, säger jag bara...

Jag vet, det var några steg att hålla koll på. Och tro inte beskrivningen kommer stå på paketet heller. Nej nej, detta måste man komma ihåg.

Men det var inte detta som var min poäng egentligen.

Jag är nämligen ung. Jag är fattig. Jag bor i en etta.

Detta betyder att varenda gång detta händer måste jag UTRYMMA min lägenhet. Alternativt sätta mig på toaletten en halvtimme.

Det får väl bli till att bunkra glödlampor.

Kommentarer
Postat av: Någon random kille

Vadan namnet bittermandel? Är det för att du innehåller cyanväte, aka "blåsyra"?

2009-08-25 @ 11:20:25
Postat av: Bitter

Till någon random kille:

Läs mitt första inlägg. Jag är inte kemist - är du? Jag har ingen aning om vad blåsyra får för effekter. Hoppas du inte är någon kemist jag känner... det hade kunnat bli pinsamt...

2009-08-25 @ 16:20:02
URL: http://bittermandelns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0